piątek, 17 kwietnia 2015

39 lat temu...

Wiem, że to moze was nie interesować ale chciałabym uczcić pamięć najlepszej na swiecie klaczy wyścigowej Ruffian. Dokładnie 39 lat temu została uśpiona. 
Jako 4 latka wygrała wszystkie wyścigi. Kiedy miała ścigać sie z innym mistrzem - ogierem, dżokej który jeździł na nich obu wybrał Ruffian. Niestety podczas wyścigu klacz doznała poważnego uszkodzenia nogi ale dalej biegła jeszcze przez 30-40 metrów. Zrobili jej operacje. Kiedy narkoza przestała działać, Ruffian zaczęła galopowac, łamiąc sobie druga nogę gipsem. Uśpili ja wiec. Została pochowana na torze wyścigowym chrapami w stronę mety, zeby na zawsze pamietać o jej zwycięstwach. 
Ruffian. Na zawsze w pamięci [*]
Możecie przeczytać o tym wiecej na Wikipedii. 
Wiem ze to nie związane z blogiem, ale uważam ze Ruffian zasługuje na uczczenie pamięci o niej. 
[*]

9 komentarzy:

  1. O nie wiedziałem. To smutne. Naprawde smutne. I wiesz przeczytam więcej o tym na wikipedi, interesuję się jazdą konną, więc.. czemu by nie. Madzia napewno o tym wie, i jak się jej spytam odpowie, " ale jesteś szybki". No, ale trudno.
    A no właśnie jak tam zdrówko, lepiej już? .... No nic.
    Wracaj do zdrowia.
    Pozdrawiam. Mike

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowko? Szczerze to z noga coraz gorzej. Dalej nie mam sił wiec... Eh. No nie wiem. Ale spokojnie. Niedługo pokomentuje zaległe notki

      Usuń
    2. Nie chodzi o notki tylko o ciebie kochana, masz wracać do zdrowia, ja też mam pecha, załą rękę mam w bandażu..ach ja to mam farta :)

      Usuń
    3. To oboje mamy fuksa :/ ja jeszcze jakiś czas bede chodziła z bandażem niestety. Okropnie boli kiedy skóra z nogi chaczy mi o gaze ale nie moge zdjąć tego :(

      Usuń
    4. Oo a ja mam cała ręką pociętą , przez szkło. Aućć.. :)

      Usuń
    5. To ja mam pokaleczoną łydkę i problemy z oddychaniem i sercem :/

      Usuń
  2. Szczerze mówiąc to o klaczy Ruffian nie słyszałam, lecz o Secretariacie tak : )
    Kojarzysz? c:

    OdpowiedzUsuń
  3. 26 yr old VP Sales Leeland Bicksteth, hailing from La Prairie enjoys watching movies like "Whisperers, The" and Netball. Took a trip to Historic Centre of Sighisoara and drives a Jaguar D-Type. mozna sprobowac tego

    OdpowiedzUsuń